U kunt allerlei redenen hebben om uw administratie deels of geheel zelf te willen doen. Zeker bij kleine ondernemingen is de administratie niet al te omslachtig. Zelf de administratie bijhouden is dan een reële mogelijkheid. Dat heeft twee voordelen: u spaart geld uit en u houdt met enige regelmaat een overzicht van het reilen en zeilen van uw activiteiten.

De ervaring leert, dat u meer kunt dan u denkt! Zeker met een goede begeleiding.

Naarmate de tijd vordert zult u steeds meer zelf uw administratie bij kunnen houden en is er steeds minder begeleiding nodig.

Het proces start met de opzet van een gedegen financiële administratie, gevolgd door het begeleiden bij het voeren van uw administratie.

Zorg, om problemen zoals boetes te voorkomen, in ieder geval voor de volgende zaken:

  • voldoende kennis om fouten te voorkomen
  • zorgvuldigheid van registreren
  • voldoende tijd en rust om de boekhouding bij te houden
  • controle op de resultaten van uw werkzaamheden, ook in onderlinge samenhang
  • voldoende tijd om op tijd de jaarrekening te maken
  • systematische werkwijze

Mochten er redenen zijn waarom u voor één van deze zaken onvoldoende mogelijkheden heeft, dan kunt u alsnog overwegen een deel van de boekhouding uit te besteden.

Wilt u meer weten? Neem dan contact op met R&S Consult  Het eerste gesprek is altijd vrijblijvend en gratis.