Het woord “administratie” roept niet gauw warme gevoelens op. Veel ondernemers hebben er een broertje dood aan.

Maar een goed georganiseerde administratie is erg belangrijk voor uw bedrijfsvoering. Daardoor weet u op elk moment hoe uw onderneming er voor staat. En of u bij moet sturen.

Een goede administratie vergemakkelijkt ook het opstellen van de diverse belastingaangiften. Die hoeven dan geen slapeloze nachten meer op te leveren.

Nadat de administratie is aangemaakt kunnen de diverse facturen worden geboekt en volgen daaruit periodieke rapportages en de benodigde gegevens voor de diverse belastingaangiften.

Uit een goede administratie is in één oogopslag ook te zien hoe het bijv. met uw debiteurensaldo staat, of uw voorraden.

Werd een administratie vroeger nog vooral handmatig bijgehouden, de digitalisering heeft het werk enorm vergemakkelijkt. Tegenwoordig is er administratiesoftware  beschikbaar, waarmee een ondernemer vaak zelf zijn administratie bij kan houden. Een ander voordeel van die digitalisering is, dat informatie á la minute beschikbaar is. Vroeger moest eerst het hele proces doorlopen worden, voordat de resultaten beschikbaar waren.

Wilt u meer weten? Neem dan contact op met R&S Consult  Het eerste gesprek is altijd vrijblijvend en gratis.